برگزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مستضعفين

اَین عمار!!!درجستجوی عمار...

عاشقان شهادت،فداییان ولایت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اَین عمار!!!درجستجوی عمار... خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

18-233.jpg

 

پیام انقلاب خطاب به مستضعفان عالم است

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متن اين بيانات به شرح ذيل است:

 

آن هنگام كه از مبارزه و مقابله با استكبار جهانى و قلدر‌ها و غارتگرهاى جهان حرف مى‌زنیم، مخاطب ما تمام مستضعفان عالمند. این، طبیعت پیام ماست؛ استكبار جهانى هم این مطلب را مى‌داند. دشمنى او با ما و امام (ره) و انقلاب اسلامى نیز به خاطر همین نكته است.

حمایت از مستضعفان با «نه شرقی، نه غربی»

 

سیاست «نه شرقى و نه غربى»، حمایت از مستضعفان و مظلومان، دفاع از وحدت و حركت امت بزرگ اسلامى و فایق آمدن بر عوامل اختلاف و دوگانگى مسلمین در سطح جهان، و مجاهدت براى ایجاد مدینه‌ى فاضله‌ى اسلامى، و تكیه بر جانبدارى از قشرهاى محروم و كوخ‌نشین، و به كار گرفتن همه‌ى عوامل و امكانات براى بازسازى كشور در سطح داخلى كشور، خطوط اصلى برنامه‌هاى ماست. هدف اصلى از این همه، زنده كردن دوباره‌ى اسلام و بازگشت به ارزشهاى قرآن است و ما یك سر مو از این هدف عقب نخواهیم نشست.

 

پای‌بندی به اصول انقلاب

 

در نظام اسلامى، رفع فقر و محرومیت، در شمار هدفهاى طراز اول است و پای‌بندى به اصول انقلاب، بدون مجاهدت در راه نجات مستضعفان و محرومان، سخنى بى‌معنى و ادعایى پوچ است.

 

اعتقاد انقلاب به طرفداری از مستصعفان

 

این انقلاب، چون با نام خداست، همیشه با شیطان‌ها مواجه است. چون معتقد به طرفدارى از مستضعفان و مظلومان است، همیشه با قلدران و زورگویان و مستكبران، دست‌به‌گریبان است.

 

مركز امید همه‌ى مستضعفان عالم

«ولقد كتبنا فى‌الزبور من بعدالذكر ان الارض یرث‌ها عبادى الصالحون». در یك آیه‌ى دیگر: «ان الارض‌لله یورث‌ها من یشاء من عباده». در یك آیه‌ى دیگر: «لیظهره على‌الدین كله ولوكره المشركون». یعنى این پرچم توحید و اسلام و ایمان، این پرچم ایستادگى در مقابل ظلم و جور از هر كس و هر جاى عالم، این پرچم استقلال ملت‌ها در مقابل قدرتهاى زورگوى عالم، باید در سرتاسر جهان و به عنوان مركز امید همه‌ى مستضعفان عالم، به اهتزاز در بیایید.

مهم‌ترین مسأله‌ى نظام رسیدگی طبقات مستضعف است

مهم‌ترین مسأله‌ى دستگاه ما و نظام جمهورى اسلامى كوشش براى رفع فقر و محرومیت در جامعه، و حمایت و كمك به طبقات مستضعف و محروم است. واقعا باید صحت برنامه‌ها را به این سنجید و دنبال این قضیه رفت و كارهاى دیگر را در اولویتهاى بعد قرار داد. كارهاى مربوط به طبقات محروم و مستضعفان جامعه - كه تعدادشان هم زیاد است - حقا و انصافا یك حركت اساسى را مى‌طلبد.

 

كمك به مستضعفان نباید در جامعه تعطیل بشود

در جامعه‌ى ما باید عادت كمك به ضعفا كه یك عادت اسلامى است، روزبه‌روز بیشتر شود. صدقاتى كه مردم مى‌دهند، اطعامهایى كه مى‌كنند و كارهاى بزرگى از قبیل وقف و حبس و امثال آن‌ها كه انجام مى‌شود، از سنتهاى حسنه‌ى اسلامى است. این سنت‌ها به حیات اجتماعى طیب كمك مى‌كند. لذا نباید بگذارید در جامعه تعطیل شود. وقتى كه مردم خود را در رفع گرفتارى مستضعفان و ضعفا و مستمندان سهیم بدانند، كار‌ها اصلاح مى‌شود.

 

رفع فقر امر خداست

مبارزه‌ى با استبداد، با فساد، با وابستگى، با عقب‌افتادگى و فقر و تلاش براى بهسازى زندگى انسان‌ها و رفع فقر از زندگى فقرا و مستضعفان، چیزهایى است كه مورد رضاى الهى است. خداى متعال انسان‌ها را به این چیز‌ها امر كرده است.

انقلاب ما را پابرهنگان به پیروزی رساندند

دو نكته‌ى اساسى در حركت امام بزرگوار بود كه همین دو نكته، سرمایه‌ى ارزشمند این انقلاب بود و هست: یكى این است كه هدف این انقلاب، اسلام است. دوم این‌كه سربازان این انقلاب و لشكر این انقلاب، مستضعفان و پابرهنگان و همچنین قشر جوانند. این انقلاب را، پابرهنگان به پیروزى رساندند. این جنگ طولانى تحمیلى هشت ساله را جوانان این مملكت به نتیجه رساندند.

تاكید دائمی امام بر احقاق حقوق مستضعفان

آن كسى كه محرومیت دارد و دستش از حقوق خود خالى مانده است، باید بیشتر توجه و همت و تلاش را اختصاص داد. لذا امام به طور دائم بر حقوق مستضعفان و محرومان و پابرهنگان تكیه مى‌كرد. عملا هم در تمام مدت پیروزى انقلاب تا امروز و قبل از آن، كسانى كه بیش از همه سینه سپر كردند، از نظام دفاع كردند، سختیهاى نظام را به جان خریدند و در مقابل دشمنان ایستادند، طبقات محروم و پابرهنه و مستضعفان جامعه بوده‌اند. این‌ها باید بیش از دیگران مورد توجه قرار گیرند.

یك وظیفه‌ى همگانى

در دعاى روزهاى ماه رمضان مى‌گوییم: «اللهم اغن كل فقیر. اللهم اشبع كل جائع. اللهم اكس كل عریان». این دعا فقط براى خواندن نیست؛ براى این است كه همه خود را براى مبارزه با فقر و مجاهدت در راه ستردن غبار محرومیت از چهره‌ى محرومان و مستضعفان موظف بدانند. این مبارزه، یك وظیفه‌ى همگانى است. اسلامی كه مستضعفان را امیدوار نكند، اسلام نیست

اسلام ناب، اسلامى است كه باید ابوجهل‌ها از آن بترسند. اگر اسلامى بود كه ابوجهل‌ها و ابوسفیان‌ها از آن نترسیدند و با آن دشمن نبودند، باید در اسلام بودنش شك كنیم. آن اسلامى هم كه طبقات مستضعف و محروم به آن امیدوار نشوند و دل ندهند، اسلام نیست. اسلامى كه نتواند آرزوهاى خفته و فروكشته‌ى قشرهاى مظلوم را در سطح دنیا - نه فقط در سطح كشور خودمان - زنده و احیا كند، شك كنید در این‌كه این دین، اسلام باشد. ...

مردم نباید فراموش بكنند كه ما هرچه داریم، به بركت اسلام ناب و اسلام انقلابى است؛ اسلامى كه به فكر طبقات مستضعف و محروم است، نه اسلامى كه در خدمت قدرتمندان و اغنیاست.

به قشر مستضعف دلسوزانه‌تر برسید

در كشور ما، مثل خیلى جاهاى دیگر، قشر محروم و فقیر و پابرهنگان و روستاییان و طبقات مستضعف، بیشتر مظلوم واقع شدند. در حق آن‌ها، احتمال مظلومیت قوی‌تر است، تا فلان آدم پولدار زمیندار وسیع الامكان. به درد و تظلم همه باید رسید؛ اما به آن كس كه در او، احتمال مظلومیت بیشتر است - قشرهاى مظلوم و پایین جامعه - دلسوزانه‌تر باید رسید.

تكالیف زیادى كه بردوش ماست

ما براى مقابله‌ى با توطئه‌هاى استكبار، نسبت به این كشور و این منطقه و همه‌ى ملتهاى مستضعف، وظایف و تكالیف بسیارى داریم كه باید آن‌ها را انجام بدهیم. ما به خاطر ایجاد رفاه و زندگى شایسته‌ى انسانى براى این ملت بزرگ و فداكار، كار‌ها و تكالیف زیادى بردوش داریم.

راه امیرالمؤمنین(ع): هر حركتی به نفع مستضعفین

در نظام ما، هر حركت و سیاست و قانون و تلاشى، باید در خدمت مردم مستضعف و محرومى باشد كه حكومت طولانى و بلندمدت طاغوت‌ها، آن‌ها را از جهات مختلف، به استضعاف و ضعف دچار كرده است. این، راه ماست. این، آن راهى است كه امیرالمؤمنین (ع) پیمود. این، آن راهى است كه امام و معلم و رهبر عظیم‌الشأن این انقلاب، آن را از على (ع) درس گرفت و پیش پاى ما گذاشت. باید در آن راه حركت كنیم.

اصلى‌ترین مسأله نجات طبقات مستضعف است

در تنظیم برنامه‌هاى كشور، اصلى‌ترین مسأله عبارت است از رفع فقر و محرومیت و نجات طبقات مستضعف و محروم و پابرهنگان؛ كه از تبعات دوران ستمشاهى و آثار سلطه‌ى بیگانگان است. همه‌ى برنامه‌هاى اقتصادى و تولیدى و سازندگى و رونق اقتصادى، باید به این هدف متوجه باشد و تنها در این صورت است كه این برنامه‌ها، درست و قابل قبول است.

انتهاي پيام

نگاه به مناطق محروم كار بسیار لازم و واجبی است

نگاه به مناطق محروم و طبقات مستضعف كشور و آن مناطقى كه مورد بى‌مهرى دستگاههاى طاغوتى در گذشته قرار گرفته‌اند. این از جمله كارهاى بسیار لازم و واجب است كه ان‌شاءالله آقایان در هر جا كه هستند چه در كارهاى اقتصادى، چه فنى، چه علمى و چه فرهنگى دنبال كنند.

بیانات در دیدار «هیأت دولت» در آغاز كار دوره‌ى دوم ریاست جمهورى آقاى «هاشمى رفسنجانى» ۰۳/۰۶/۱۳۷۲

مستصعفین؛ وفاداران ِ دیروز و امروز و فردا

قشرهاى مستضعف، قشرهاى فقیر و ضعفاى مردمند كه نیروهاى وفادار و ماندگار انقلاب و امام و دولتهاى مختلف بوده‌اند و هستند و خواهند بود. عزیزانى كه ان‌شاءالله در آینده‌ى نزدیك مسؤولیت بر عهده مى‌گیرند، باید هرچه مى‌توانند از این ذخیره‌ى دائمى استفاده كنند و تا آن‌جا كه قدرت دارند، براى آن‌ها خدمت و كار كنند.

بیانات در مراسم تنفیذ ۱۲/۰۵/۱۳۷۶

مستضهعفین باید امنیت بیشتری داشته باشند

امام حسین علیه‌السلام مى‌فرماید: «و یأمن المظلومون من عبادك»؛ بندگان مظلوم تو امنیت پیدا كنند. منظور، مظلومان جامعه است، نه ستمگران، نه ستم‌پیشگان، نه مداحان ستم، نه عمله‌ى ستم! «مظلومون»، مردمانى هستند كه دست و پایى ندارند؛ راه به جایى ندارند. هدف این است كه مردمان مستضعف جامعه و انسانهاى ضعیف - در هر سطحى و در هر جایى - امنیت پیدا كنند: امنیت حیثیتى، امنیت مالى، امنیت قضایى؛ همینى كه امروز در دنیا نیست. امام حسین علیه‌السلام درست نقطه‌ى مقابل آن چیزى را مى‌خواست كه در زمان سلطه‌ى طواغیت در آن روز بود. امروز هم در سطح دنیا كه نگاه مى‌كنید، مى‌بینید همین است؛ پرچمهاى دین را وارونه مى‌كنند، بندگان مظلوم خدا را مظلوم‌تر مى‌كنند و ستمگران، پنجه‌شان به خون مظلومان بیشتر فرو مى‌رود.

بیانات در دیدار علما و روحانیون و مبلغان در آستانه‌ى ماه محرم‌الحرام ۲۳/۰۱/۱۳۷۸

مسئولان زندگی مستضعفین را آسان كنند

مسؤولان باید دنبال عدالت و دنبال آسان كردن زندگى براى طبقات مستضعف و محروم و پابرهنه باشند. مراد كسانى است كه در روز خطر این مملكت را نجات دادند و اگر خداى نكرده بار دیگر خطرى این مملكت را تهدید كند، باز هم همین جامعه‌ى كارگرى، همین معلمان، همین قشرهاى محروم و همین كارمندانى كه از لحاظ درآمد در سطوح پایینى قرار دارند، مى‌روند دفاع مى‌كنند و سینه سپر مى‌سازند.

بیانات در دیدار كارگران و معلمان به مناسبت روز جهانى كارگر و سالگرد شهادت استاد مطهرى ۱۴/۰۲/۱۳۷۹

از رهبری تا مردم؛ بیشترین توجه‌مان به محرومان باشد

 

امروز در نظام اسلامى، همه‌ى كارگزاران حكومت، از پایین تا بالا؛ از رهبرى - كه خدمتگزار همه است - از رئیس جمهور، از وزرا، از مسؤولین قضایى، از نمایندگان مجلس و از مدیران گوناگونى كه در اكناف كشور هستند، باید همتشان این باشد كه دین خدا را اقامه كنند، عدالت را احیا كنند، تبعیض در اجراى مقررات را از میان بردارند، بیشترین توجه‌شان به طبقه‌ى محروم و مستضعف و فقیر باشد - همچنان كه امیرالمؤمنین بود - شعار تقوا را شعار شخصى و عمومى خودشان قرار دهند؛ این وظیفه‌ى ماست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:,

] [ 5:55 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه